صفحه کابینت

صفحه کابینت باد کرده را چه کنیم؟

صفحه کابینت باد کرده را چه کنیم؟

قطعا در آشپزخانه منازل همه ما صفحه کابینت وجود دارد که از چندین سال پیش مورد استفاده قرار می گیرد. صفحه کابینت موجود در بازار امروز که ضد آب و عایق رطوبت هستند در دو دهه پیش وجود نداشته است و جنس اکثر صفحه کابینت آشپزخانه هایمان از چوب و یا نهایتاً ام دی اف بود است که خواه ناخواه در برابر ریختن آب یا نفوذ پذیری رطوبت تا حدی مقاومت داشته و پس از دراز مدت زیبایی ظاهری اولیه را بر اثر مجاورت با ریخته شدن آب و نفوذ رطوبت از دست می داده و یه عبارتی صفحه کابینت باد می کرد که معمولا باد کردن صفحه کابینت ام دی اف و چوب امری طبیعی بود که برای آن راه کارهایی ارائه شده است.

اینکه با صفحه کابینت باد کرده را چه کنیم باید بگوییم که هرچه سریعتر باید آن را تعمیر یا در صورت آسیب زیاد تعویض کرد. اگر با ابزار آلات تعمیر ام دی اف تا کنون کار کرده اید و مقداری در این باره مهارت دارید می توانید این مشکل را حل کنید. برای پاسخ به سوال با صفحه کابینت باد کرده چه کنیم؟ باید ابتدا سطح ام دی اف را بررسی نمایید و اگر فقط لایه های بالایی باد کرده اند و یا خط و خش افتاده اند می توانید از پولیش مخصوص ام دی اف استفاده کنید.

برچسب های مشابه با رنگ های ام دی اف هم گزینه مناسبی خواهند بود. چنانچه ام دی اف تا لایه های زیرین صدمه خورده باشد باید با استفاده از سمباده برقی سطح آسیب دیده را تراش دهید تا به لایه های سالم برسید و بعد با استفاده از بتونه دوباره آن را هم سطح کنید و در نهایت از یک قطعه ام دی اف لایه بیرونی استفاده کنید تا میز دقیقاً مثل روز اول شود.

دلایل باد کردن صفحه

اگر موارد زیر به تکرار انجام شود ممکن است از دلایل باد کردن صفحه کابینت از جنس چوب و ام دی اف شود. اگر برای طولانی مدت وسایل سنگین بر روی صفحه کابینت گذاشته شود چون مقاومت عمود بر به الیاف تخته کم بوده و سبب آسیب و یا امکان شکستن صفحه کابینت خواهد شد.

داخل کابینت خود را به اندازه معمولی پر کنید زیرا در دراز مدت سبب فشار آمدن به صفحه خواهد شد و به اصطلاح  می گویند تخته شکم داده است یعنی قوس پیدا کرده است.

از پریدن روی صفحه کابینت و نشستن بر روی آن جدٱ خودداری کنید چون فشار بیش از حد به آن وارد شده و احتمال آسیب به بافت تخته بسیار است. که بعداً در اثر مجاورت با آب و یا رطوبت، با نفوذ در بافت های آسیب دیده سبب باد کردن صفحه کابینت خواهد شد.

از گذاشتن قاشق و چنگال خیس و در حالت کلی ظروف خیس ب روی صفحه کابینت خودداری کنید، چون با گذشت زمانچون فیبر یا تخته چوب و ام دی اف در برابر آب مقاوم نیست سریعاً خراب شده و باد می کند.

این موارد ذکر شده از دلایل اصلی باد کردن صفحه کابینت است که رعایت آنها برای بالا بردن عمر صفحه کابینت بسیار ضروری است. علاوه بر این دلایل، موارد بسیاری سبب آسیب به صفحه کابینت می شود که آگاهی از آنها برای حفظ صفحه کابینت موثر است.

پل های ارتباطی با مشاوران فروش این محصول:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن